Logowanie do serwisu
WiGometr - Indeks Nastrojów Inwestorów
Czy kwiecień na gpw będzie ?
wzrostowy
spadkowy
horyzontalny

Głosuj

Zagłosuj aby zobaczyć wyniki ankiety.

Publiczny

--- Złoto i srebro - prognozy, notowania, wykresy - sygnały

 

 

 
 
poniżej ostatnia analiza rynku złota z serwisu zamknietego: 
 
 
" Niestety moje obawy co do kontynuacji wzrostów na złocie w tym ruchu falowym sprawdziły się. I bardzo dobrze, bo zamknęliśmy agresywnie pozycje po 1342 $ i czekalismy prawie trzy miesiące na to co będzie dalej. Od wczoraj po złamaniu strategicznego wsparcia przy 1300 $ jesteśmy już na sygnale sprzedazy. 
 
Aktualnie możemy rozważać dwa scenariusze.
 
Pierwszy jest pesymistyczny dla złota i sugeruje, że średnioterminowa korekta na tym kruszcu zakończyła się i notowania powróca do trendu spadkowego a za jakiś czas ujrzymy nowe minima grubo poniżej 1000 $ za uncję. 
 
Drugi scenariusz jest bardziej optymistyczny i zakłada, że szczyt przy 1377 $ był szczytem ale tylko pierwszej fali wzrostowej w tej średnioterminowej korekcie i teraz jesteśmy w fazie większej korekty tych pierwszych wzrostów. Po jej zakończeniu rynek złota będzie kontynuował dalsze wzrosty. 
 
Osobiście jestem delikatnym zwolennikiem tej drugiej, optymistycznej opcji. 
 
Konkludujac, na razie trzymamy shorty i będziemy wypatrywać miejsca aby agresywnie zamknąć spadkowe pozycje. Trzeba będzie to zrobić również agresywnie, bo w przeciwnym wypadku na klasycznym stopie lwia część zysku zostanie zjedzona. Już na poczatku nowego roku sygnalizując kończenie trendu spadkowego pisałem, że na korekcie będzie bardzo trudno zarobić w sposób statyczny, na zasadzie kup i trzymaj. Muszą to być zagrania agresywne, wyprzedzające zachowanie w potencjalnych miejscach zwrotnych. 
 
Stopa na złocie ustawiamy na poziomie  ..... $. Najbardziej potencjalne poziomy zatrzymania spadku dla wersji drugiej to okolice strefy ..... $. Jesli rynek spadnie do tych okolic to będziemy starali się zamknąć pozycje spadkowe i ponownie otworzyć wzrostowe. Taki mamy scenariusz na dzień dzisiejszy. 
 
Analogiczna sytuacja techniczna dotyczy rynku srebra. 
 
 

 

6 października 2016 r

 

Analogicznie jak na złocie -  także na srebrze zakończylismy pierwszą falę bessy. Sygnał kupna na srebrze, na poziomie 14.80 $. 

Poczatek 2016 roku na srebrze to faza formuowania dna na tym metalu wokół okolic 14 $. Następnie byliśmy świadkami pierwszej podafli wzrostowej do okolic 16 $. W trakcie tego wzrostu trudno było ocenić czy jest to tak samo jak przez ostatnie dwa lata tylko korekta po której rynek powróci do kontynuacji spadków czy jest to początek korekcyjnje fali wzrostowej wyższego rzędu. Powstała po tym wzroście klasyczna korekta typu abc dała jasną sugestię, że rynek zakończył dwuletnią falę bessy i powstał agresywny sygnał kupna przy poziomie 14.80 $. Dalsze wzrosty to już konsekwencja wcześniejszych założeń. 

Na dzień dzisiejszy - w strefie okolic 22 $ mozliwe jest zakończenie pierwszego impulsu wzrostowego w ramach wzrostowej korekty wyższego rzędu korygującej dwa lata bessy. 

Z uwagi na korekcyjny charkater wzrostu metali szlachetnych jak złoto i srebro nagłe i dynamiczne wzrosty powinny być korygowane równie zaskakującymi i głębokimi korektami tych wzrostów. Nie będą to więc ruchy płynne o charakterze falowym, rynek będzie robił trzy kroki do przodu a następnie dwa do tyłu. A to oznacza, że kupno byle gdzie nie musi przynieść wymiernych zysków. Niemniej jednak rynek jest w fazie wzrostowej a pytaniem otwartym jest jedynie zasięg tych wzrostów. 

 

 

6 lipca 2016 

 
 
 
Powolutku, powolutku ale nadchodzi czas na zakupy złota. Szczyt ceny złota był w okolicy 1850 $ a sygnał sprzedaży trwa w serwisie nieprzerwanie od 1710 $ i niebawem ulegnie zamknięciu. 
 
Poniżej prezentuję w mojej subiektywnej ocenie dwa najbardziej prawdopodobne scenariusze dalszych prognoz cen złota. W chwili obecnej równoprawnych scenariuszy jest jeszcze kilka ale zaprezentowałem dwa najbardziej możliwe. Wydaje się, że projekcja rozrysowana kolorem niebieskim jest w tej chwili preferowana. 
 
Niezależnie od tego który z wariantów będzie realizowany ogłaszam alert na bliskie zakupy złota. I tego fizycznego dla zabezpieczenia posiadnych oszczędności i złota inwestycyjnego w postaci różnej i nic nie wartej maści certyfikatów, funduszy inwestycyjnych, ETF-ów itp. Dopóki cena złota nie przekroczy poziomu 2000 $ za uncję można spekulować na substytutach złota czyli na certyfikatach. Po przekroczeniu 2000 $ wszelkie instrumenty oparte na złocie zaczną bankrutować i staną się niewypłacalne. Złoto wejdzie w nową jakość, nie będzie rosnąć ale będzie skakać w górę po 15 czy 20 %. Mało tego, nie będzie można kupić fizycznego złota i będzie ono reglamentowane a handel nim będzie certyfikowany i notyfikowany. W grę wchodzić może nawet konfiskata złota przez instytucje państwowe. Kup, nie chwal sie tym, że masz złoto i siedź cicho. 
 
Złoto zamiast lokaty w banku !!
 
Jeżeli realizować się będzie preferowany przez mnie scenariusz to w tym roku, po ustanowieniu dołka spadkowej fali A spodziewam się wzrostu cen złota przez kilka/kilkanaście miesięcy – szczyt w 2016 roku. Następnie oczekuję znowu spadkowej fali C która po kolejnym średnioterminowym  spadku ustanowi dołek wyższego rzędu i rozpocznie kolejne ale tym razem Wieloletnie Wielkie i SPEKTAKULARNRE wzrosty które będą określane jako wielki come back - era złota jako pieniądza. Ale ten temat zaczniemy pewnie przerabiać około 2020 roku. 
 
Najprawdopodobniej dopóki złoto będzie w niełasce to przed nami ostatnia duża hossa na rynku akcji w USA w nowożytnej światowej gospodarce. Hossa wzmocniona wielkimi procesami inflacyjnymi stworzonymi przez rządy państw zachodnich i banki centralne jako konsekwencja krachu na rynku długu publicznego. Spowoduje to upadek mnóstwa banków a nawet walut takich jak euro a później także dolar. I to wszystko już w najbliższych kilku/kilkunastu latach.
 
Konkludując - krótkoterminowo oczekujemy zakończenia średnioterminowej spadkowej fali A na złocie aby spekulacyjnie kupić złoto na spodziewane wzrosty w ramach korekcyjnej fali B. Wzrosty będą prawdopodobnie miały charakter korekcyjny a więc będziemy poruszać się w rytmie tanga - trzy kroki do przodu i dwa do tyłu. Nie będzie to więc łatwy zarobek ale po ustanowieniu dołka spodziewam się w opisywanym wariancie wzrostu rzędu 30-40 %. później ostatnia spadkowa fala na złocie i rozpoczyna sie ERA ZŁOTA, złoto na powrót staje się pieniądzem. Gdyby miał być realizowany wariant oznaczony zieloną kreską to kolejnego dołka już nie będzie. Kto będzie miał gotówkę w banku – ten ją straci. Kto będzie miał złoto ten wygra. Przed nami czas na życiowe inwestycje. Mnie osobiście nie zdziwi za np. 20 lat kurs 1 uncji złota wart w przeliczeniu na dzisiejsze pieniądze 20 czy nawet 30 tysięcy dolarów. Tym bardziej jak zaczną się realizować w geopolityce wielkie wojenne projekty których się spodziewam. 
 
Nie trzymaj pieniędzy w banku – kup złoto 
 
Zabezpiecz swoją rodzinę. Nie wierz politykom. EU się sypie, islam buduje imperium, banki będą upadać i nie będziesz mógł nawet pobrać z banku swojej gotówki. Każdy papierowy pieniądz będzie tracił na wartości a jeśli przyjdzie do tego jeszcze inflacja to rządy doprowadzą do ubóstwa całe narody. W moim osobistym odczuciu na dzień dzisiejszy każdy posiadacz jakichś oszczędności winien mieć minimum 30 % swoich pieniędzy ulokowanych w fizycznym złocie i srebrze. Nie zachęcałem do kupowania złota jak kosztowało 1800 $ kiedy naganiały media i stado analityków. Zachęcam do kupowania niebawem, kiedy cena już jest atrakcyjna, kiedy większość analityków spodziewa się dalszych mocnych spadków. Nie naganiam, bo nie wskazuje firmy w której można kupić złoto. Sugeruję rozważyć, przemyśleć i ewentualnie zdecydować. 

 

 

  25 lipca 2015 r  

 



Komentarze

[2015-03-24] Martinez
kiedy będzie analiza?

[2015-04-05] Joshua
Ja również czekam więc podłączam się do pytania.

[2015-05-10] Gość
Ciekawy artykuł znanego komentatora,analityka i publicysty znawcy rynku metali szlachetnych odnośnie inwestowania w srebro fizyczne jak i poprzez zakup funduszy ETF,akcji firm związanych z wydobyciem srebra. http://www.hardassetsinvestor.com/columns-a-opinions/6876-silver-could-spike-10-in-a-day-in-global-collapse-scenario.html

[2015-05-10] Gość
Historia portfela z inwestycjami w ETFy związane z inwestycjami w srebro,złoto,ropę. http://www.weissresearchissues.com/PDF/trackrecords/GST_Track.pdf

[2015-05-26] Gość
Wszystkie metale szlachetne w tym roku polecą na południe-dlatego ,że dolar będzie się umacniał ,a po poniesieniu stóp% w pazdzierniku to mamy silny wzrost dolara /pln po 5zł/,oraz zjazd złota do 900 $

[2015-05-27] Gość
Złoto,a siła dolara. http://www.caseyresearch.com/articles/will-gold-win-out-against-the-us-dollar

[2015-06-04] Srebrożerca
Kiedy będzie analiza srebra? Plis?

[2015-07-26] wp
http://www.pb.pl/4232996,16492,analitycy-zloto-ponizej-1000-usd-za-kilka-tygodni - jak analitycy tak pisza to czarnowidztwo w pełni, czas kupowania już blisko

[2015-07-26] G Nowak
Na analize trzeba było czekać parę miesięcy ale chyba warto było :) W zamyśle miała być opublikowana w okolicy dołka więc jest.

[2015-07-26] Gość
Panie Grzegorzu, W przypadku zakupu złota fizycznie, jaką cenę uznać za atrakcyjną? 4100-4200 za 1oz? Jeszcze pozostaje kwestia jak USD/PLN będzie wyglądał w najbliższym czasie. .

[2015-07-27] GB
@Gość. Nie cena a wartość złota jest istotna, czyli fakt na jakie aktywa będziesz w stanie wymienić swoje złoto za 5, 10 lub 15 lat, bo o horyzoncie długo terminowym tu mówimy. Oczywiście średnio terminowo można na złocie po spekulować, ale liczy się wynik w dłuższym horyzoncie czasowym. Tak więc to czy 1 oz będzie jeszcze o 200 czy 300 zł tańsza, moim zdaniem nie ma większego znaczenia. Ci którzy kupią złoto w ogóle w najbliższym czasie, będą za parę lat bardzo zamożnymi ludźmi. Trzeba również pamiętać o srebrze. Mam wrażenie, że da zarobić równie dobrze jak złoto, a może i lepiej. Dzisiaj natomiast srebro jest bardzo tanie i każdy może sobie pozwolić na jego zakup. G Nowak napisał, że złoto będzie reglamentowane, tak więc drodzy Państwo, śpieszmy się kupować złoto...bo tak szybko "odchodzi":)

[2015-07-27] Gość
@GB - dziękuję za opinię. To prawda, 200-300 zł różnicy na 1 oz to nic w perspektywie długoterminowej. rozmawialiśmy już tu na temat wyboru Mennicy, w której najkorzystniej zakupić złoto/srebro. Osobiście skłaniam się ku mennicy skarbowej. jak najlepiej kupić złoto: osobiście z wizytą w Mennicy czy on line? jest jasnym, że nie chcę zostawić po sobie śladów: adres dostawy itp, bo jak wiadomo "licho" nie śpi. czy w przypadku zakupu w Mennicy wypełnia się jakieś formularze etc?

[2015-07-27] mak
"Nie ważne za ile kupuj u nas" ... GB, A pieniądze to co , wartości nie mają? Jak na razie chyba jakąś mają. Co istotne za niższą cenę możesz kupić więcej złota co uczyni Cię "w dłuższym horyzoncie czasowym" jeszcze bardziej bardzo bogatym ;) Osobiście uważam że narysowany dołeczek jest stanowczo za mały żeby złoty scenariusz mógł zostać zrealizowany. Za nim musiałby pojawić się jeszcze głębszy.

[2015-07-27] Gość
Miałem włamanie to mieszkania, zamki przecięli jak by były z papieru. I pomyśleć jak by tam były sztabki złota?

[2015-07-27] GerroN
Czytałem tysiące artykułów dotyczących tego jak za jakiś czas złoto/srebro z powrotem stanie się walutą światową. Wróci do łask i wszyscy którzy będą je mieli staną się naprawdę majętni. Nawet czyste srebro wyprzedzi pod względem stopy zwrotu złoto. Normalnie złote czasy! Natomiast nie mogłem znaleźć żadnego artykułu, który by mówił o tym, że gdy już nastanie kryzys, wojny, katastrofy to jak ja, jako przeciętny człowiek, nie mający za bardzo co włożyć go gara, bo oszczędności też się skończą będę chciał upłynnić złoto. Doczytałem jedynie, że nie należy się tym chwalić i siedzieć spokojnie, czekając na lepsze czasy. Dlatego zamierzam przeznaczyć 70% oszczędności z portfela na zakup złota w formie - tabliczki (combiBar 50 x 1g). A resztę 30% w postaci srebra. Najlepiej monet 1-dno uncjowych. Może kiedyś ktoś będzie chciał wymienić się na chleb za mojego srebrnego "liścia klonowego" lub "kostki" z tabliczki. To oczywiście wariant ostateczny, którego nie wykluczam. Ktoś myśli podobnie?

[2015-07-27] MG
@GerroN Bardzo dobre uwagi, tzn. "naganiacze" na metale wychwalają złoto tak naprawdę bez realnego odniesienia do sytuacji kryzysowych, a przecież jak się mówi "optymiści kupują złoto, pesymiści konserwy". Przygotować się należy wielotorowo, cóż z posiadania złota - jeżeli w czasie kryzysu wiele produktów będzie nie do kupienia (tzn. niedostępnych/nieprodukowanych), w skrajnym przypadku żywność. Uważam że w przypadku totalnego krachu cywilizacji żaden metal/pieniądz nie zachowa wartości, należy poczekać na wzrosty a potem wymienić na żywność/barter.

[2015-07-27] GB
@MG. Chyba nie do końca rozumiesz sens inwestycji w złoto i srebro. Metale szlachetne będą niedługo jedynymi aktywami, które pozwolą zachować realną wartość posiadanego majątku, czyli tego co masz teraz w portfelu (ogólnie rzecz ujmując). Jest rzeczą oczywistą, że metale szlachetne nie są celem inwestycyjnym samym w sobie tylko narzędziem inwestycyjnym do osiągnięcia celu, a więc faktycznym pieniądzem za który będzie można kupić w odpowiednim czasie znacznie przecenione inne aktywa. Jest zasada, kupuj gdy leje się krew, a gdy leje się krew większość aktywów traci na wartości, oprócz metali szlachetnych. Poczytaj trochę o cyklach i historii pieniądza. No i zasadnicze pytanie, za co kupisz te konserwy jeśli któregoś pięknego dnia się obudzisz i dowiesz że Twoje "pieniądze" są nic nie warte (hiperinflacja), albo i w ogóle nie będziesz miał do nich dostępu? a kupowanie konserw teraz by spożyć je za kilka lat to średni pomysł...:)

[2015-07-27] Apus
@GB Stary zdecyduj się: inwestycja czy lokata kapitału? Czy jedno, czy drugie, cena zakupu jest istotna, bo ewentualne przyszłe zyski (przy inwestycji) to tylko ewentualne przyszłe zyski, a zdolność płatnicza (przy lokacie) to też kwestia dyskusyjna (oszczędź wykładu o historycznych cyklach i przyrodzonej wartości, bo nic nie musi być takie, jak było, a żeby móc czymś zapłacić, trzeba to mieć: może przy pierwszej próbie wymiany dostaniesz kozikiem w brzuch, albo najpierw coś ci obetną, abyś powiedział, gdzie reszta). Ale wracając do ceny: 200-300 zł to dzisiaj co najmniej 5% ceny jednej uncji. Jak dla mnie sporo, zwłaszcza, że za tę "nic nieznaczącą" różnicę można kupić 3-4 uncje srebra.

[2015-07-27] GB
@Gosc. Najpierw zadzwoń i zapytaj czy mają w magazynie to co chcesz kupić. Jeśli nie to i tak trzeba złożyć zamówienie i je opłacić przed dostawą. Można iść do siedziby i wpłacić gotówkę biorąc paragon. Transakcje do 15 000 EUR są nierejestrowane, więc metale możesz kupić anonimowo. Odbioru można dokonać również osobiście. Pokazujesz paragon i zabierasz metale. Bez legitymowania.

[2015-07-27] MG
@GB Nie zrozumieliśmy się. Na początek to trzeba przyznać że wszystko zależy od zakładanego scenariusza na najbliższe kilka-kilkanaście lat, ogólnie postulowany przez znawców tematu konflikt zbrojny między mocarstwami tzn. klasyczna czy jądrowa wojna to wg. mnie optymistyczny scenariusz, jest jeszcze totalny upadek cywilizacji, scenariusz mad matrix. Skłaniam się ku temu gorszemu i moim zdaniem będzie to spowodowane przez zmiany klimatyczne w połączeniu z ekonomicznymi już niedługo, za 2-3 lata. Żeby trochę wyobrazić sobie jak wygląda temat warunków przetrwania w to można przeczytać np. https://marucha.wordpress.com/2015/06/23/rok-w-piekle-pamietnik-z-bosni/#more-51720 „Metale szlachetne będą niedługo jedynymi aktywami, które pozwolą zachować realną wartość posiadanego majątku, czyli tego co masz teraz w portfelu (ogólnie rzecz ujmując)” Rozumiem to jako zakres usług/towarów które możemy nabyć. Będzie tak jeszcze do jakiegoś większego krachu/wydarzenia który rozwali ten domek z kart i bardzo szybko zabraknie wszystkiego. Wtedy za złoto może nie dać się kupić się chleba/konserwy, a usługi staną się abstrakcją. „że metale szlachetne nie są celem inwestycyjnym samym w sobie tylko narzędziem inwestycyjnym do osiągnięcia celu, a więc faktycznym pieniądzem za który będzie można kupić w odpowiednim czasie znacznie przecenione inne aktywa” Zgodzę się jeżeli przez aktywa rozumiemy zbiór produktów materialnych, i ten odpowiedni czas jest przed chaosem. „No i zasadnicze pytanie, za co kupisz te konserwy jeśli któregoś pięknego dnia się obudzisz i dowiesz że Twoje "pieniądze" są nic nie warte (hiperinflacja), albo i w ogóle nie będziesz miał do nich dostępu? a kupowanie konserw teraz by spożyć je za kilka lat to średni pomysł...:)” Ja nie namawiam nikogo do trzymania pieniędzy w banku. Jest jasne że pieniądz/akcje/jakieś inne aktywa będą niedługo papierem, to jest oczywiste, wiec nawet o tym nie wspominam. Tylko pewnego pięknego dnia można się obudzić mając złoto i nie znaleźć chętnego na sprzedaż chleba albo innego towaru potrzebnego do przeżycia. Można się też obudzić w styczniu przy temperaturze -20 w nieogrzewanym lokalu i mieć przy sobie dobry spiwór kupiony dzisiaj. Uważam że złoto nie jest panaceum na wszystko wg. hurraoptymistycznej lansowanej wersji „zachowania wartości”. Co do kupna konserw to nie widzę przeszkód żeby to robić dzisiaj – co więcej ludzie w Polsce robią sobie dobrze zorganizowane zapasy – być może nawet Pana koledzy z pracy ;) ale nikt się tym nie chwali, o takich rzeczach rozmawia się z 1-2 max zaufanymi osobami.

[2015-07-28] GB
@MG. Cóż w taką polemikę nie będę wchodził, bo to raczej kwestia osobistych poglądów na otaczającą rzeczywistość, a każdy jakieś tam ma. Ekonomia jednak rządzi się swoimi prawami, a metale szlachetne w mojej ocenie odegrają w niej kluczową rolę w nadchodzących latach. Każdy musi w tym zakresie podjąć własne decyzje.

[2015-07-28] Dzola
Trochę złota i srebra się przyda, jednak najlepiej mieć własny lub najbliższych domek na skraju lasa. Jakaś zwierzyna domowa i dzika w pobliżu, maliny, jagody, owoce. Jakieś źródełko czystej wody. To w scenariuszu optymistycznym. W armagedonie pozostaje kapliczka i zdrowaśki, bo na nic zda się kruszec i żywność jeśli spełnią się proroctwa, że człowiek będzie szukał śladów stóp drugiego człowieka. Każdy przygotowuje się na swój sposób. Kto chce zachować życie na Ziemi, straci je, kto dba o życie wieczne, zachowa je. Wielokrotnie dyskutowaliśmy z Gregiem, że świat w obecnej formie, nie ma prawa przetrwać, że to nie kosmetyczne, ale strukturalne, systemowe przeobrażenia go czekają. To nadchodzi wielkimi krokami, widać to w falach światowych zachowań. Powodzenia w niedalekich wyborach swych zachowań. Dzola

[2015-07-28] Inwestor
@Dzola:nie mów tak o Różańcu, bo to modlitwa mocy i uwielbienia. Dla każdego koniec świata to jego śmierć - życie jest krótkie i ty też pomyśl o tym co potem...

[2015-07-28] odwajler
czy to mozliwe ze za kilka lat wartosc (nie cena tylko wartosc, siła nabywcza) jednej uncji wzrosnie nawet 10 razy ?

[2015-07-28] Gość
@Inwestor, nie myślę co potem, staram się działać, aby zasłużyć na potem. Między innymi Różańcem.

[2015-07-29] Gość
Końcem świata straszono jeszcze w czasach Chrystusa równie dobrze świat może istnieć następne 2000 lat nikt nie zna godziny tylko Ojciec.

[2015-07-29] Gość
@G Nowak: Nie ma co się podniecać dziesięcio- czy dwudziestokrotnymi wzrostami na złocie w przyszłym roku, po upadku dolara (czyli pęknięciu bańki na akcjach). To nie jest żaden zarobek. Spójrzcie na sprawę inaczej. Odwrotność pokazanego wykresu odzwierciedla po prostu dramatyczny spadek SIŁY NABYWCZEJ środków płatniczych, którymi się posługujemy. Złoto ma funkcję tezauryzacyjną. To jedynie sposób na przechowanie naszych oszczędności, bez utraty ich wartości, ale też bez szans na ich pomnożenie.

[2015-07-30] gawron
Dzien dobry, dziekuje za fajny wpis, wlasnie trader opisuje u siebie czemu inwestowal w zloto - po fali krytyki ktora go gdzies za to spotkala. Taka tylko ciekawostka. ja tam Panem Bogiem nie jestem, wiec nie wiem, ale chyba pan panie autor ma racje - o ile nie wprowadza jakiegos totalitarnego rzadu na calym swiecie bo wtedy wszystko bedzie mozliwe a logika nie bedzie miala znaczenia.

[2015-08-02] Gość
Witam kupiłem raz 1 uncje złota w Mennicy Polskiej w ogóle nie znałem się na tym i podawałem dane bo powiedzieli mi ze taka procedura jak radzicie co teraz zrobić nie przejmować się tym i trzymać sztabkę czy lepiej sprzedać i nabyć wszystko anonimowo?

[2015-08-05] perez
Czas zakupu złota rzeczywiście chyba nadchodzi, bo analitycy wieszczą dalsze spadki, a popyt chiński zamarł, ponieważ inwestorzy "zainwestowali się po 1700 i odczuli stratę"

[2015-08-05] jasiu
Załóżmy że zgromadzimy złoto i zrobi się chaos i co z nim zrobić? Jak będą kradzieże, włamania, bezprawie. pewnie nam to złoto i tak zabiorą, wiec takie przygotowania nie mają sensu.

[2015-08-05] G Nowak
@ gośc, a kto mówi o podniecaniu się 30 % wzrostem na złocie ? Poza tym pisałem o zbliżającej się inflacji na wielką skalę co jednoznacznie wskazuje na funkcję tezauryzacyjną czyli zachowanie stanu posiadanego kapitału. Nie wspomnę już o masowych upadkach banków. Pisze Pan, że inwestycja w złoto jest bez szans na pomnożenie. Nieprawda. Przecież zajmując własciwą pozycję na spadki w ciagu ostatnich dwóch lat z haczykiem bez lewarowania można było zarobić prawie 40 %. Zresztą sygnał sprzedaży jeszcze formalnie na złocie obowiązuje więc zarobki ze spadku mogą być nieco większe bo końcówka fali może zakończyć sie dynamiczną wyprzedażą połączoną z paniką. Złoto to i inwestycja i sposób na zachowanie stanu posiadania na cieżkie czasy. Trzeba tylko wiedzieć kiedy wejść, w którą stronę, jak podzielić sobie kapitał, czyli ile kupić i kiedy fizycznego złota a ile i kiedy i w jakiej formie kupić papiery wartościowe oparte o wycenę złota dla spekulacyjnego handlu. Nie trzeba iść ze stadem i kupować jak coś urosło 200 procent i media naganiają tylko kupować wtedy kiedy jest koniec fazy spadkowej cyklu korekcyjnego.

[2015-08-05] G Nowak
Dziwią mnie trocchę komentarze w stylu, że jak nadejdą cięzkie np. wojenne czasy to i złoto nie pomoże. Bzdura. Oczywiście że może pomóc, nie zawsze ale najczęściej tak. Za złoto mogę kupić żywność, medykamenty, broń dla obrony, życie, mogę kupić ludzi i ich usługi. Trywialne są takie gadki bo wiadomo, jak ktoś mądrze tu napisał, że nasze przygotownaia na ciężkie czasy winny iść wielotorowo. Jeżeli czasy będą najgorsze z możliwych czyli wojenne to trzeba mieć zaufanych ludzi którzy znają się na sposobach obrony i zabijania, trzeba umieć znaleźć żywność w lesie, trzeba wiedzieć jak oczyścić wodę z kałuży żeby się nadwała do picia, jak udzielić pierwszej pomocy przy chociażby złamaniu czy postrzale itp., itd. Osobiście nie sądzę, żeby takie czarne wojenne scenariusze były realizowane na terenie naszego kraju ale w Europie Zachodniej i na Bałkanach zdecydowanie tak. Właśnie świeżo wróciłem z krótkiego urlopu z Turcji, było "bombowo" :) a że byłem tam ostatnio z 10 lat temu to zauważam pewne zmiany które potwierdzają zdecydowanie kierunek zbliżającej się konfrontacji Europy z islamem. Jest się naprawdę czego bać bo moim zdaniem możemy oczekiwać wielkiej wojny religijnej u naszych granic. Trwający i rozwijający się konflikt Ukrainy z Rosją oceniam jako pryszcz który rozejdzie się po kościach. Najgorsze dla Europy będzie to co się będzie działo później.

[2015-08-05] gawron
konflikt z islamem bedzie, bo tak "przewidzial" albert pajk. A jak albert cos przewidzial, to sie to musi zdarzyc. W koncu pan pajk to nie byle kto przecie. I widac, ze wszystko idzie w te strone do tego usa chca "obronnie" bomabardowac syrie, bo widocznie maja za duzo uchodzcow przez granice amerykansko-syryjska. A poza tym stara baba wanga powiedziala, ze wszystko sie zacznie od upadku syrii. wiec zachod bedzie mial naprawde czadowo. Wszyscy sie uparli, pajk, wanga, a nawet rotszyldy. No bo jeden rokefeler drukuje pieniadze w usa drugi rotszyld w jewropie, no jak nie ma byc wojny jak oni wszyscy tak pieniadze drukuja?

[2015-08-05] gawron
@ GoscE tam adres im podales. Chcialem w tej mennicy kupic cos, bo mnie siostra prosila a sama malo sie na placeniu online zna i katastrofa. Oni zazyczyli sobie ode mnie dane, ktore podalem w banku aplikujac o karte Visa. Mialem im podac na jaki adres wydana jest karta visa, jaki w banku podalem adres imejl itd. rozumiesz? Toz to jacys totalniacy. Jeden mi tlumaczyl potem, ze to chodzi o moje dobro. Jasne, kupowalem ta karta w wielu miejscach na swiecie i jakos nie potrzebowali takich "zabezpieczen" zeby bylo dobrze.

[2015-08-05] asd
Woda z kałuży średni pomysł zwłaszcza że nie zawsze są, jak czyścić to z jakichś cieków bliżej lasu. A jak do domu niezbyt daleko to naciąć brzózkę odpowiednio i sok kapie - obejdzie się bez czyszczenia z pasożytów a szansa na biegunkę podobna :) Jak wojna nastanie to w mieście nie ma co siedzieć.

[2015-08-05] o, niebiosa ..
@ asd, kacapie to był przykładowy pomysł

[2015-08-06] Gość
To moze lepiej palmy posadzić to mleczka z kokosa sie napić. A propos panie Nowak tak straszy pan islamem a pojechales do Turcji, czytam i nie wierze. Dowcipas z pana.

[2015-08-06] GB
no i pisałem, że Mennica Polska to najgorszy z możliwych wyborów. Ponadto ta firma ma potężne kłopoty ze skarbówką, więc w zakresie handlu złotem będą zapewne wyskakiwali przed szereg i żądali od kupującego danych, których przepisy nie wymagają. Sugeruję aby kupować złoto u uznanych i sprawdzonych na rynku dealerów, przykłady już podawałem. Powtórzę raz jeszcze, transakcje do 15000 EUR nie powinny być rejestrowane bo prawo tego nie wymaga.

[2015-08-07] G Nowak
@ gość, ja nie strasze islamem, ja tylko opisuję swoje spostrzeżenia a pan może się ze mna zgadzać lub nie. Islam w Turcji na razie nie jest jeszcze niebezpieczny ale i tu w kilka lat może się to radykalnie zmienić. Poza tym nie należe do strachliwych osób ale do krajów arabskich już bym od tego roku nigdzie nie pojechał i nie sugerował nikomu takiej jazdy zwłaszcza z rodziną.

[2015-08-07] PawełnieGaweł
Witam, proponuję zapoznać się z raportem CIA - lub była to analiza politologa z USA - podobno wojna w przyszłości będzie toczyć się między katolicką Polską a Turcją. Dziwi mnie, że jeździ Pan do Tur, bo to strata mamony, zwłaszcza teraz w te upały, które mamy tu na miejscu gratis:)Biorąc pod uwagę cały potencjał, to Tur.jest najsilniejszym państwem w Europie. jej siłą jest religia i populacja. 80 milionów to nie 34! Uzbrojenie Tur a Pol to 3:1, dzietność, wyż demograficzny, więzi społeczne. Problem będą miały Niemcy, choć liczą one na asymilację Turków, jednak to się nie uda. Jak i Fr tak i ich zaleje półksiężyc.U Fr bardziej muzuł.z Afryki.Natomiast zwrócę uwagę na to, że niektórzy a nawet sporo muzułmanów nawraca się na autentyczny katolicyzm! jest to b.pozytywne.

[2015-08-07] Gość
@gawron właśnie ja się chciałem przed tym zabezpieczyć więc poszedłem z gotówką no i właśnie zażądali ode mnie danych osobowych ponieważ "polskie prawo nakazuje" nie znając się na tym się zgodziłem no bo myślałem ze faktycznie tak jest do teraz no i teraz pytanie czy lepiej im odsprzedać co się ma od nich i okupić się gdzie indziej czy raczej tak małymi ilościami raczej się nie przejmować ?

[2015-08-10] G Nowak
@ Jazda do Turcji to nie strata mamony, Turcja to prawdziwa "kopalnia" starożytnych zabytków. Tyle i takiej klasy zabytków nie widziałem nigdzie w Europie ani w Grecji, ani we Włoszech. Na raporty CIA nie patrzyłbym tak dogmatycznie, znam ten o którym Pan pisze i nie podzielam jego tez o tym, że w przyszłości Turcja będzie rywalizować z Polską. Sytuacja będzie nieco bardziej zagmatwana i skomplikowana. A nawracanie muzułamanów na katolicyzm to proponuje włożyć między bajki. Islam stoi u progu renesansu swojej religii w posatci wszechogarniającego panislamizmu.

[2015-08-10] gawron
@ Gosc http://dwagrosze.com/2015/03/wymiana-pieniedzy-1950-a-zloto.html

[2015-08-18] PawełnieGaweł
był Pan w Efezie? wrażenia?

[2015-08-18] PawełnieGaweł
był Panu Tutaj?: https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2014/01/21/slow-kilka-o-domku-maryi-historia-odkrycia-meryem-ana-na-podstawie-wizji-bl-a-k-emmerich/

[2015-08-20] b_art
Panie Grzegorzu, złoto zaczęło od prawie dwóch tygodni marsz na północ. Myśli Pan, że to już poważniejsze odbicie, czy tylko chwilowa korekta i na jesień spadki się pogłębią do 1000 USD?

[2015-08-20] GerroN
Dołączam się do pytania. Złoto od kilkunastu dni pnie się w górę, złamało kilka czerwonych kresek. Być może to chwilowe skoki, bo wzrósł popyt po rekordowo niskich cenach i w dodatku Chińczyki kupują duże ilości.

[2015-08-24] mak
Wiele wskazuje na to że jesteśmy u progu kolejnego kryzysu ?? Pan Nowak widział to pewnie o 3 tygodnie wcześniej ;) W takim wypadku złoto może pozwolić zarobić ... a raczej nie tracić

[2015-08-24] Zibi
Panie Nowak, wielki szacun dla Pana. Jako jeden z nielicznych anlityków wie Pan co mówi i nie boi się swoich prognoz. Dzięki za te skąpe prognozy ze strony głównej ale mądrzy ludzie i tak mogą z tego coś wydedukować. Jeszcze trochę zarobię i chyba się zapiszę do serwisu dla klientów. Samych trafnych prognoz życzę.

[2015-08-24] gawron
Czy Szmita ma cos do powiedzenia? Widac nie tylko ja uwazam, ze Rotszyldy sa wazniejsze anizeli jakies analizy. http://independenttrader.pl/386,czy_szmita_wyznacza_kolejny_krach_na_rynkach_finansowych.html

[2015-08-27] gawron
Panowie i panie. W Norge wyemitowali film po anzgielsku zatytulowany "the Forecaster" (na nasze mozna tak: prognosta) https://www.youtube.com/watch?v=iJNEjq7I5Is&hd=1 Facet przewiduje poczatek upadku systemu finansowego w pazdzierniku, a film powstal w 2014. W Norge nie pokazuja takich rzeczy bez powodu, w zwiazku z tym uwazam, ze i to tutaj nie jest bez powodu.

[2015-09-03] Carlito
Co do Pana Martina Armstronga i kryzysu to podaje On datę 2015.75; Uważam , że gdyby chodziło o jesień 2015 to data powinna być zapisana jako 2014.75 Raczej stawiam na jesień 2016

[2015-09-04] PawełnieGaweł
zadałem Panu pyt - wyżej

[2015-09-07] PawełnieGaweł
proszę o odp.oraz jak Pan ocenia potencjał Turcji - wg mnie są elastyczni i do dogadania w interesach, mniejsza biurokracja niż u nas, chłonny rynek, słabe technologie, silne więzi społeczne

[2015-09-13] Gość
He he kryzys to już był złoto ,ropa wychodza z xwiartki 14,09 i przez 7 lat bedą rosly nie mamy na to wplywu

[2015-09-22] GerroN
Jeżeli ktoś zamierza kupić metale szlachetne a waha się z decyzją teraz czy poźniej to polecam stronę metalelokacyjne.pl. Po zakupie interesującego nas metalu mamy 72h na zapłątę, gdy czas będzie dobiegał końca dostajemy maila o dokonanie wpłaty w ciągu 2 dni od daty wysłania tej wiadomości. To wtedy wiadomo - wysyłamy przelew Ekspresowy do 5000,00 PLN, który dochodzi w 15 minut koszt 5,00 PLN - opcja w mBanku. Praktycznie rzecz biorąc mamy 5 dni na dokonanie wpłaty. Nie znam innego serwisu, który oferowałby tak długi czas na namyślenie się w związku z zakupem złota. A co jeśli nie zapłacimy? Na stronie jest napisane, że po 72h - "W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie może zostać usunięte z systemu" Tak samo nie wydaję mi się, żeby dochodziło do jakiejś odpowiedzialności karnej z tego tytułu, ponieważ niczego nie podpisujemy, ale z pewnością będą wielkie trudności z ponownymi zakupami w tym sklepie. Moim zdaniem dobra opcja, jeżeli kurs złota jest na jakimś dołku i nie wiemy czy się on jeszcze pogłębi czy też nie. Ja skorzystałem dwa razy, jak na razie jestem zadowolony z zakupów.

[2015-10-15] emo
co sie dzieje ze zlotem w tym tygodniu? a raczej co sie dzieje z papirkowymi pieniedzmi? czyzby mialo sie okazac ile sa warte tyle co do podcierania...

[2015-11-06] Ixi
Coś nie widać tego rajdu w górę... Jak był trend spadkowy tak jest. Autora też widać coraz mniej.

[2015-11-07] Gość
Czy handlował ktoś z państwa z firmą Tavex?

[2015-11-15] GerroN
Nie zapłaciłem za towar na stronie metalelokacyjne.pl i zablokowali mi konto po 7 dniach. Więc uznaje, że gdy nie zapłacimy za towar to konto użytkownika zostaje zablokowane - takie są konsekwencje ;) Tak poza tym, złoto znowu spada poniżej 1100 USD i zastanawia mnie czy czekając na sygnały zakupu nie będzie przypadkiem tak, że będzie olbrzymi problem z jego nabyciem w fizycznej postaci? Mam na myśli, że okres oczekiwania będzie bardzo długi. Ja osobiście czekam na sygnał kupna ale martwi mnie to, że może pozostać mi tylko zakup "papierków". Pomijam kwestie "ustaleń Bilderberga", bo jest oczywista. W tej chwili czeka się u dealera 10-21 dni więc wszystko wygląda standardowo, ale co jeśli ewentualnie spadniemy poniżej 1000?

[2015-11-29] waldek
@ GerroN Co za bzdury piszesz,-złoto ,srebro można kupić od ręki w kilku punktach np.w Warszawie -Wrocławiu -Poznaniu.Z kąt takie dezinformacje?Wystarczy wejść na stronę sklepu lub zadzwonić.Dwa dni temu kupowałem 10 sztabek x 100 gram.po wejściu z ulicy i płacąc gotówką. Cena złota na pewno nie zatrzyma się na poziomie 1000$.Cały czas jest trend spadkowy.Są nawet prognozy ekspertów w tym temacie ,że cena osiągnie 400$,w co nie bardzo wierzę.Przy cenie 1900$ ,Citi Bank prognozował ,że za dwa lata osiągnie złoto cenę 5000$ ,od tamtej prognozy są spadki ponad 4 lata. Polecam ciekawe strony z codziennymi komentarzami ,prognozami,wykresami odnośnie metali. www.goldseek.com www.gold-eagle.com www.24hgold.com

[2015-12-05] GerroN
Właściwie masz racje, tylko ja tutaj czekam na sygnały kupna. Prognozy innych ekspertów oprócz "naszego" blogera nie potwierdzają się.

[2015-12-08] waldek
Odnośnie prognoz.-Przeczytałem przez ostatnie 3 miesiące z 500 artykułów,prognoz,wykresów,itp-,Nikt nie wie na 100% do jakiego poziomu spadną ceny ,które są manipulowane poprzez papierowe kontrakty.Może być tak ,że w najmniej spodziewanym momencie cena wystrzeli ,na nic tu kreski typu analizy techniczne,o tym zadecyduje dzień i jakieś wydarzenie.Na sygnał możesz jeszcze długo czekać,-ja obstawiam ,że przy 900$ można zacząć kupować np.akcje firm ,czy ETF-ów związanych z metalami,a fizyczne złoto notowane w złotym może przy 800$ kosztować tylko samo co dziś ,wszystko zależy od złotego ,a ten napewno będzie się osłabiał.

[2015-12-10] Gość
Witam, czy są dostępne instrumenty służące inwestowaniu w czasach wzrostu na złocie, które nie byłyby obarczone ryzykiem walutowym? Oczywiście mam na myśli zakupy za złotówki.

[2015-12-15] waldek
Kążdy instrument przeliczany jest do dolara,nawet ten wyrażony w złotym. Możesz kupić ETF-y za złotówki na Saxo Bank,wpłacając na konto polską walutę.Żeby uniknąć strat na różnicy kursu kupujesz taką samą ilość waluty/parę walutową USD-PLN/ jaką zainwestowałeś w dany instrument w PLN.Wtedy następuje wyrównanie i nie ma strat i ryzyka walutowego.Można kupić w Blac Rocku fundusz World Gold w w ZŁ-USD-EUR,który inwestuje w akcje kopalni wydobywających złoto,srebro,ale przy nabyciu jest opłata 3,5% od wartości nabycia ,opłaty za zarządzanie są bardzo niskie.Do nabycia w Deutsche Bank.Taniej jest zakup ETF-u.Ważne -Saxo nie wystawia PIT-8,a z rozliczeniem zwykły księgowy i doradca podatkowy nie daje rady,pomimo tego Saxo Bank z Dani przesyła do polskiego US saldo obrotów na rachunku jako zysk pomimo ,ze jest strata i wtedy trzeba walczyć i udawadniać ,że jest odwrotnie.

[2016-02-05] emo
@GNowak czy spodziewa sie Pan wzrostu $1200 wkrotce I ewentualnego zejscia na poziom nawet $200?

[2016-02-08] emo
@GBraun czy zgodnie z Panskim wykresem mamy teraz fale B, pozniej zejscie C i "szalone" wzrosty?

[2016-02-17] Gość
Witam, przez ile sesji jeszcze złoto ma szansę rosnąć?Trwa to już od początku lutego 2016 i kiedy , dokładnie w którym miesiącu osiągnie dołek?

[2016-02-29] Gość
Ogladajcie od 8:54 https://www.youtube.com/watch?v=svu2ORIETKA Wyglada na to ze dno na zlocie juz bylo i nie bedzie kolejnych spadkow. Co myslicie na temat tej analizy?

[2016-06-16] skalag
Panie Grzegorzu, przedstawil Pan dwa warianty dla zlota w powyzszym wykresie. Ktory wg Pana sie realizuje? Pzdr

[2016-07-06] G Nowak
@ emo, tak mamy teraz falę B zarówno na złocie jak na srebrze i kwestią otwartą jest jak wysoki szczyt nam zrobi. Szalone wzrosty zapewne dopiero po 2020 roku.

[2016-07-06] G Nowak
@ skalag, nie wiem który wariant się zrealizuje. To kwestia otwarta, delikatnie postawiłbym na wariant narysowany kreską niebieską ale jakie to ma znaczenie ? Ważne że dobrze określiliśmy dołek i trend jest wzrostowy co daje zarobić. Jeśli uda się zlokalizować szczyt to zamkniemy pozycje z zyskiem i będziemy zarabiać na spadkach. Gdybanie tworzy warianty, na wariantach się nie zarabia tylko na inwestycji pod konkretny sygnał.

[2016-07-13] emo
Dziekuje Panu G Nowak. Po dzisiejszym dniu nie ma juz watpliwosci.

[2016-07-17] Gość
A co wydarzyło się 13 lipca?

[2016-07-19] emo
@Gosc odbicie w dol

[2016-07-23] skalag
Panie Grzegorzu, dziekuje za odpowiedz. Pisze Pan ze nadchodza czasy bankructw bankow i implozja systemu finansowego zachodu. Dla mnie to brzmi jak wielka deflacja. A Pan mysli ze bedzie inflacja. Czy moglby Pan odniesc sie do tego problemu deflacji/inflacji lub tez hiperinflacji? Pzdr

[2016-10-07] Simon
Witam Panie Grzegorzu, dziekuje za update. Zawsze czekam na Panska opinie, moim zdaniem ostatnie spadki na zlocie spowodowane byly manipulacja amerykanskiego rynku. Ktos w pierwszej minucie po otwarciu rynku, zrzucil bardzo duza ilosc zlota na sprzedaz. Z tego co mi wiadomo Chinczycy maja swieto narodowe i gielda jest zamknieta caly tydzien. Jak narazie ceny zatrzymaly sie na 1250$ czyli dokladnie na 0.618 fibonacci natomiast 1212 to 0.5 fibo. Przypuszczam ze jutro czyli piatek rano (EDT) moze nastapic proba kolenej manipulacji i przebicia tego wsparcia. Wydaje mi sie tez ze Amerykanscy spekulanci nie moga czekac do poniedzialku poniewaz gielda w US otwiera sie najpozniej po Azji i Europie. Niestety w poniedzialek gdy chinczycy wroca na gielde cena moze szybko wzrosnac tak jak Pan mowi. Szczegolnie ze Chinczycy wykupuja mnostwo zlota, dlatego nie spodziewalbym sie spadkow po weekendzie ale raczej wzrosty. Ja osobiscie zastanawiam sie nad kupnem fizycznego srebra i zlota w najblizszym czasie poniewaz wybory w USA wzmoga niestabilnosc na rynku co moze sie przelozyc na wzrosty metali. W Europie ludzie nie spodziewali sie Brexitu, w US tez moze nastapic niespodzianka i wybory prezydenckie wygra Trump.

[2016-10-07] Simon
Mam na mysli takie cos: https://postimg.org/image/bqk9dwggx https://postimg.org/image/wyxxvbuxt Mala korekta, pozniej zejscie na 1160 i kosmos Co Pan o tym mysli?

[2016-10-09] Gość
Panie Grzegorz można prosić coś o walutach Funt i dolar austr

[2016-10-10] emo
@Simonja wlasnie w piatek wykupilem troche zlota ale w papierku, bo spodziewam sie odbicia, z tych samych powodow co opisales. Niestety na wiecej fizyka nie moge sobie pozwolic, gotowka potrzebna a I swieta tuz,tuz.

[2016-10-12] Gość
Przyłączam się do pytania o dolara AUD ...

[2016-11-02] Simon
@emo FED nie podniosl stop % natomiast cena podskoczyla do 0.618 fibo tak jak jest w moim drugim linku podanym prawie miesiac temu. Jezeli przewidywania sie potwierdza to teraz bedzie spadek w okolice 1160$/oz. W miedzy czasie wybory prezydenckie w USA sie odbeda i od nowego roku stopy w gore, gielda w dol. Wiec jezeli chcesz gotowke na swieta to juz teraz!

[2016-11-26] Thorgal
Złoto raczej na pewno poleci poniżej 1000. To co w Indiach zrobili z waluta ostatnio daje zdecydowanie impuls, że jak myślą o ograniczeniu importu to tak zrobią. http://m.bankier.pl/wiadomosc/Wladze-Indii-walcza-z-gotowka-Czy-zakaza-importu-zlota-7486265.html Takze to może być sygnał do szykowania się na zakupy. Rosja i Chiny skupują od paru lat budując rezerwy i nie wiadomo czy na stabilność waluty czy pod nadchodzącą wojnę. Chyba raczej to drugie.

[2016-11-27] Iwo
emo jak nie masz kasy na święta to sobie sprzedaj aktywa, a nie w złoto wkładasz i płaczesz, typowe zachowanie chciwca, mieć ciastko i zjeść ciastko.

[2016-12-15] Simon
Fed wlasnie podniosl stopy procentowe, pytanie jest co dalej sie stanie. Jak narazie lekki spadek ceny zlota. Jakies sugestie?

Dodaj komentarz

Podpis  
Dołącz obraz (jpg, png, gif)