Publiczny
1. INDEKS WIG MEDIA
WIG MEDIA - notowania, skład indeksu, wykres od początku notowań
- 4FUN MEDIA
- AGORA
- ATM GRUPA
- CAM MEDIA
- CINEMA CITY INTERNATIONAL
- CYFROWY POLSAT
- K2 INTERNET
- KINO POLSKA TV
- MIT MOBILE INTERNET TECHNOLOGY
- NETMEDIA
- GRUPA NOKAUT
- GRUPA SMT
- TVN
Począwszy od wybicia oporu okolic 2300 p. z klina opisanego tu rok wcześniej, cały czas utrzymuje się trend wzrostowy w sektorze spółek medialnych. Ba, sygnał kupna jest nawet na Michniku :) Na dzisiaj indeks osiągnął wartość 4300 punktów co daje prawie 100 procentowy wzrost. Bezsprzecznym fundamentalnym i technicznym liderem wzrostów są akcje TV Polsat.
Krótkoterminowo spadek indeksu spółek medialnych poniżej 3800 p. to sygnał wyjścia z rynku gdyż w takim scenariuszu możliwy byłby dalszy mocny korekcyjny spadek notowań tego indeksu.
Dopóki będziemy utrzymawać się powyżej wskazanego poziomu stop to docelowo nie powinien nas zdziwić wzrost nawet do strefy oporowej okolic 5700 punktów.
Stop trendowy - 3800 punktów.
serwis giełdowy amerbroker.pl
wykres WIG MEDIA
15 kwietnia 2015 r
Ostatnia analiza indeksu tej branży sugerowała utrzymanie rozpoczętej po wybicia z klina zniżkujacego tendencji wzrostowej. W istocie tak było. Osiągnięty został minimalny poziom wzrostu a następnie przebity kolejny opór.
Na najbliższy 2015 rok prognozuję dalszy wzrost tego indeksu - mniej więcej docelowo do poziomu okolic 5700 p. który może zostać osiagniety w najbliższych kilkunastu miesiącach. Te ze spółek które dadzą sygnały kupna będą szczegółowo omawiane w serwisie zamknietym. W tej branży także upatrywałbym liderów zrostu.
Będzie rosło wszystko za wyjątkiem Michnika :) ?
12 listopada 2014 r.
Krótkoterminowy wykres INDEKS MEDIA o interwale dziennym pokazuje nam, ze ostatnie kilkumiesięczne spadki miały postać klina zniżkującego co sygnalizowałem przed wybiciem w biezących raportach z analizy trendu na giełdzie. Przypuszczenia okazały się słuszne i rzeczywiście nastąpiło wybicie z klina zniżkującego do góry co na wielu spółkach było sygnałem do wzrostów cen akcji.
Patrząc na wykres - mninimalny poziom wzrostu dla tego indeksu sytuuję w okolicę podstawy wybicia z utworzonej formacji kilina i jednocześnie linii trendu spadkowego w układzie notowań ciągłych - strefa 3100-3200 punktów. Wzrost winien nastąpić do conajmniej tej strefy. Jej przekroczenie potwierdzi sygnały kupna dla tego indeksu o charakterze średnioterminowym. To jednak temat do kolejnej obserwacji i analizy giełdowej tej branży.
Tak więc z praktycznego punktu widzenia - warto obserwowac spółki z tego sektora i sprzedawać akcje w sposób agresywny jeśli po dotarciu do wskazanej strefy będziemy mieć sugestie osłabienia dla indeksu. Sygnały sprzedaży będą aktualizowane jak zwykle w serwisie giełdowym na poszczególnych spółkach.
serwis giełdowy amerbroker.pl
wykres WIG MEDIA układ dzienny
......................................
WIG Media obrazujący stan giełdowej koniunktury sektora medialnego od poczatku notowań na gpw jest w cyklicznej hossie. Notowania giełdowe tego indeksu wskazują, że spadki większości spółek wchodzących w skład tego indeksu mają charakter jedynie korekcyjny.
Oczywiście tak pozytywny obraz tego indeksu dotyczy większości spółek z tego sektora a nie wszystkich - np. kurs akcji Agory która jest permanentnej bessie zupełnie odbiega od tego schematu ale w tym przypadku decydują inne czynniki.
Program do analizy technicznej pokazuje, że zarówno układ średnich kroczących jak i układ fal sugerują jednoznacznie, że większość spółek z tego sketora jest w fazie wzrostowej. Także siła relatywna tego indeksu sugeruje oceniać akcje firm sektora medialnego dużo pozytywniej niż indeksu WIG czy WIG20.
Aby trend wzrostowy trwał nadal - nie może być złamane wsparcie z okolic 2000 punktów dla tego indeksu. Wewnętzran linia trendu która stanowić powinna krótkoterminowy opór zlokalizowana jest w okolicy 4000 punktów. Z kolei opór stanowią okolice 5500 punktów.
Z uwagi na to, że każda spółka jest w innej fazie swojego cyklu jako moment do inwestowania proszę traktowac sygnały pojawiające się przy poszczególnych spółkach a nie na omawianym indkesie branżowym. Indeks daje nam tylko sugestie który sektor jest ponadprzeciętnie słabszy lub silniejszy od głównego indeksu giełdowego. Natomaist praktyczne sygnały kupna czy sprzedaży akcji powstają bezpośrednio na poszczególnych spółkach.
opracowanie serwis giełdowy amerbroker.pl
poniżej wykres WIG MEDIA od początku notowań, interwał miesięczny
Grzegorz Nowak
serwis giełdowy amerbroker.pl
17 marca